Curry Noodle

Posted: October 26th, 2010 | Author: | Filed under: cooking | 4 Comments »

There are so many kinds of instant noodle in a plastic/paper bowl. Food companies produce new ones one after another. I barely eat instant noodle recently, but I used to have my favorite one. My favorite one was Curry Noodle. Even new ones came out, I tried them and just went back to my favorite. It had some potato pieces and flat noodle which made the curry noodle perfect.

I made vegetable stock and curry roux yesterday. When I was making the curry roux, my “favorite” immediately came to mind and I thought “I have to make flat noodle!!” and I made. Then I had everything I needed for it. It’s been while since I had my favorite last time. How could I wait to eat?? Today’s lunch, curry noodle. Yay!

Curry Noodle

Curry Noodle

今でこそほとんどカップ麺の類は食べないけど、以前は時々いろんなのを試したものです。新しいのが次から次へと出て、「へえ、面白いの作るな。」と思って試しても、結局私が帰って行くのは『カレーヌードル』。あのちょうどいい具合のスープのとろみ、小さいコロコロのジャガイモ、それになんと言ってもオリジナルカップヌードルよりちょっと幅広の麺。カレーヌードルにはあの微妙に幅広の麺です。あれがいいんです。

昨日、野菜のスープストックとカレーのルーを作っていて、ふと頭に浮かんだのが昔好きだった『カレーヌードル』。とくれば幅広の麺を作らん訳にはいかないのでバタバタ、バタバタと麺を作ることに。これで全部揃ったじゃ〜ん!最後に『カレーヌードル』を食べたのはかなり前だし、もう待てない!というわけで、今日の昼飯は『カレーヌードル』。やった!


4 Comments on “Curry Noodle”

  1. 1 daysofWLA said at 10:44 pm on October 26th, 2010:

    カレーうどんの記事かと思ってよんでいたら、カレーヌードル!
    とろけるチーズ入れたりして、美味しかったなぁ。しばらく食べてないなぁ。
    ものすごく、食べたくなって来ちゃいました。
    そうそう、ジャガイモ入ってましたね。
    自家製カレーヌードルもお野菜たっぷりで、美味しそう。

  2. 2 junko said at 10:53 pm on October 27th, 2010:

    daysofWLAさん

    そうそう、とろけるチーズ入れました!
    時々、無性に食べたくなりますね。

    私はカレーにわりと野菜なんかがゴロゴロ入っているのが好きなので、今日のカレーヌードルにもゴロゴロ入れてしまいました。

    実は私、カレーうどんもどうしようもないくらい好きなんですよ。あ〜、今度はカレーうどんが食べたくなってきました。

  3. 3 marron said at 1:03 am on November 1st, 2010:

    Junkoさん、はじめまして!
    marronです。
    コメントをありがとうございます。
    お祝いのメッセージ、とても嬉しかったです♪

    美味しそうなお料理とお菓子の数々に
    目が釘付けです!
    そして、お写真も素敵ですね~♪
    素敵なブログにお邪魔することができて
    ラッキーです♪
    どうぞ、よろしくお願いします。^^

  4. 4 junko said at 12:28 pm on November 1st, 2010:

    marronさん、ありがとうございます。

    marronさんのレシピから作ってみたいものもたくさんありますし、
    ワンプレートの盛りつけ方も参考にしたいとおもいます。
    私の場合、ワンプレートにすると食べ放題で
    欲張っちゃった人のお皿みたいになってしまうので・・・。

    こちらこそ、よろしくお願いします。


Leave a Reply